úterý 23. září 2014

Podzim? Zase?


Upřímně? Donedávna jsem nevěděla, kdy první podzimní den je, ale pak jsem to zjistila, protože nás na to upozornil snad každý učitel a pokaždé jinak. Jednou německy, pak anglicky, pak velmi spisovně, pak naštvaně a pak hrozně rozjařeně. A myslím, že i počasí se nás na to snaží upozornit. Nastala zima, sem tam už i déšť a vzduch je chladný a dotahuje už to k zimnímu počasí.



A je tu zase ten čas barevného listí. Nedokážu si uvědomit, že je to tu zase a když to probírám, nemůžu věřit, že to co s pamatuju z minulého podzimu už je rok. Celý rok tolik změn a všeho a mě to všechno přijde stejné a jiné. A už je to celý rok.

A upřímně, nevím proč podzim vůbec existuje. Je to jen čas, který se natahuje a napíná lidi před tím, než začne tuhá a krásně bílá zima. Je to, jen abychom plavky nevyměnili hned za kulichy, ale postupně si zvykli. Asi.

Já jinak proto podzimu nic nemám. Dokud padá barevné listí, můžu sbírat kaštany a nosit své milované podzimní oblečení, jsem spokojená. Ale uznejme si, někdy je podzimu moc, protože se natáhne až na vánoce a sníh? Jo ten budeme ráda, že vůbec uvidíme. Nebo tomu tak bylo aspoň minulý rok a já doufám, že tenhle bude lepší a jiný. Že se během podzimu začne ochlzovat a že po prvním zimním dnu nás navštíví stálý sníh, který bude do vánoc jen a jen přibývat.

Všichni i podzimu vyprávějí jako o čase plném barevného listí, které se před námi smeká k zemi. Nebo takhle si to já překládám do své řečí. Každopádně první měsíc, je to krásné obdoí, za které se snažím vytřídit si šatným, vyzkoušet všechno a pomalu si zvyknout na zimu. Chodit do mých oblíbených parků a užívat si toho, že listy kolem mě opravdu smekají, Že se uklánějí a ze stromů padaj k zemi. Jo a my lidi, je hodně nesobecky pošlapeme a nemyslíme na to. Jsme prostě lidi. Posbíráme si kaštany, řekneme, že to listí je letos moc krásně zbarvené a pak ho pošlapeme a začerníme ho podrážky bot. Pak už není zrovna krásné zbarvené. Ale je to krásné období, ale nemůže být až moc dlouhé.

Ale upřímně (zas a opět) kdo začne své zábavné vyprávění větou „Když jsem sbíral kaštany a kolem mě padali list..“ upřímně (už to neřeknu, fakt!:D) nikdo. Všichni řeknou, když jsme se v zimě koulovali, když jsme stavěli sněhuláka, nebo když jsem sáňkovali a nevešli jsme se na saně.

Ano podzim je krásne období plné barev a krásných fotek, na které se upřímně nejvíc těším, fotky plné barev a bude jich s mojí láskou opravdu hodně takže je můžete čekat v hojném počtu, snad, ale já myslím, že by mělo být jen dva měsíce a pak by měla příjít bílá, třpytivá zima. Protože přece slovo podzim samo o sobě znamená, čekání a příprava na zimu. Tak se na ní všichni pečlivě připravme a doufejme, že naše příprava bude do posledního využita, ale zatím si užijme krásně barevný podzim a pořád se smějme!

8 komentářů:

  1. Pání,opět úžasný článek! Strašně hezky píšeš,miluju tvůj styl psaní. Abych se přiznala,myslím,že právě kvůli tobě jsem si založila blog.Takže smekám.

    http://gilraen-camellie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiškote děkuju to mě hrozně moc těší ani nevím jak jsem si to zasloužila a jestli vůbec zasloužím každopádně moc moc děkuju a na tvůj blog se rozhodně podivam!:)

      Vymazat
  2. Já na podzimu miluju jen ty listy, jinak zimu nesanáším, mám depky, a nejradši bych se hned odstěhovala pryč... :) ale má pravdu s timi krásnými fotkami, s krásnými barvami :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že budeš i přes zimu psát a nenervovat se z pouhého sněhu abych měla co čist:) každopádně jsem ráda že souhlasíš aspoň s něčim!))

      Vymazat
  3. Asi som jedna z mála ľudí, ale jeseň milujem úplne najlepšie ročné obdobie . Považujem sa za dieťa jesene , keďže som narodená 14.9. , aj ked jeseň začína okolo 20. Ale čo je potom 1-10. septembra za ročné obdobie :D aj my s kámoškou pojdeme fotiť . Minulý rok sme s kámoškou urobili riadne užasné fotky , škoda že som sa tvárila tak hrozne fakt :D teším sa na fotky :3
    http://libertepaixegalite.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě nenašla nikoho, který by neměl podzim v lásce, takže jsem asi potřebovala být originální a uplně ho nemilovat, či co. Takže podle toho, co jsem slyšela, nejsi rozhodně sama! No já se na fotky taky moc těším a budu ráda, když je uvidím na co nejvíce blozích!:))

      Vymazat
  4. Ja miluju podzim! Tak jako všechny čtyři ročni obdobi! :d Mas krasny blog

    -budu rada když se podivaš na muj blog, a třeba i neco okomentujes http://christmas-queen.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano každý rád jiné období:) děkuju noc mě to těší) ráda se podivam)

      Vymazat

Děkuju vám, za každý milý komentář!:) ♥